Drie kerken in dekenaat Horst aan eredienst onttrokken

 

Op korte termijn worden er drie kerken in het dekenaat Horst aan de eredienst onttrokken. Het gaat om de H. Petruskerk in Baarlo, de kerk Maria Onbevlekt Ontvangen in Kessel-Eik en de H. Odakerk in Melderslo.

Voor alle drie de kerken wordt al langer gewerkt aan gehele of gedeeltelijke herbestemming. Recentelijk heeft de priesterraad ingestemd met onttrekking van deze kerken aan de eredienst. De drie betreffende parochies maken al langer onderdeel uit van een groter samenwerkingsverband van parochies, waardoor de pastorale zorg voor de parochianen is gewaarborgd.

Bisschop Ron van den Hout heeft voor deze kerken een decreet uitgevaardigd, waarin de sluiting is geregeld. De parochianen zijn hierover onlangs geïnformeerd. Eventuele bezwaren kunnen tot en met vrijdag 3 juli bij het bisdom worden ingediend.

 

© Foto's: Kerkgebouwen in Limburg

 



Drie kerken in dekenaat Horst aan eredienst onttrokken


Ontvang onze nieuwsbrieven

Meld je aan en blijf op de hoogte van het laatste nieuws